Altiusklinikken tilbyr laserbehandling.

Laserterapi benyttes over hele verden i behandling av akutte og kroniske smerter, til å opprettholde velvære og forbedre helse og idrettsprestasjoner. Altiusklinikken benytter seg av laserteknologien til Multi Radiance Medical. Dette er et internasjonalt selskap med virksomhet i mer enn 30 land. Selskapet har betjent sine kunder i 20 år med sin ledende terapeutiske laserteknologi.

Laserterapi fremskynder smertelindring og kroppens tilhelingsprosesser - Fremtidens helseteknologi er her allerede

Laserterapi er ett veldokumentert behandlingsverktøy som har vist god effekt i behandling av mange tilstander, bl.a.;

• ryggsmerter

• nakkesmerter

• leddproblematikk (artroser, artritter, osteochondroser etc.)

• betennelser

• strekkskader

• akutte idrettsskader

• plantar fascitt

• beinhinnebetennelser

• knesmerter

• tennisalbue

• frozen shoulder

• isjas

• kroniske smertetilstander

Laserterapi benyttes i mer enn 3000 sykehus, 10000 privatpraksiser samt av utallige profesjonelle idrettsutøvere og OL-utøvere på verdensbasis. Det finnes mer enn 4000 understøttende studier. Resultatene er forbløffende! Her er noen av fordelene ved laserbehandling:

Effektiv behandling uten medisiner

• Ikke-invasiv

• Uten bivirkninger

• Enkel i bruk

• Begrenser betennelser

• Raskere helbredelse

• Raskere smertelindring

• Sikker og effektiv

• Øker mykhet i ledd

• Smertefri behandling

Målet med laserterapien er å forsyne ødelagte celler med lysenergienheter, i form av fotoner. Ekspertene enes om at fotoner som absorberes av cellene ved hjelp av laserterapi, stimulerer mitokondriene til å øke hastigheten i produksjon av ATP (adenosin-trifosfat). Denne biokjemiske økningen i celle-energi benyttes til å bidra til å omskape celler som er i en skadet tilstand til en stabil, sunn tilstand.

”Denne enkle behandlingen byr på fremragende resultater på relativt sett kort tid.“

Dr. Maria Hofmaier

Ofte stilte spørsmål:

Gjør det vondt? Hvordan føles behandlingen?

Det er lite eller ingen sansefornemmelse under behandlingen. Man kan unntaksvis kjenne en forsiktig, lindrende varme eller kribling.

Finnes det bivirkninger eller risikofaktorer forbundet med behandlingen?

I løpet av de mer enn 20 årene metoden har vært i bruk av helsepersonell over hele verden er bare ytterst få bivirkninger blitt rapportert. Dersom pasienten er overfølsom overfor lys, kan man oppleve utslett eller blemmer i noen få dager. Unntaksvis kan man oppleve at tidligere skader eller smertesyndromer kan føles forverret i noen dager, da helbredelsesresponsen er mer aktiv etter behandlingen.

Hvor lang tid tar hver behandling?

En typisk behandling varer 5–15 minutter, avhengig av størrelsen på det behandlede området og den behandlede tilstanden.

Hvor hyppig bør pasienten behandles?

Akutte tilstander kan behandles daglig, især dersom de følges av betydelige smerter. Kroniske tilstander bør behandles 2-3 ganger per uke for å få en raskest mulig effekt, men man har effekt også av 1 gang per uke.

Hvor mange behandlinger er nødvendig?

Dette avhenger av den tilstand som skal behandles. For enkelte akutte tilstander bør 1–6 ganger være tilstrekkelig. Mer kroniske tilstander kan kreve 10–15 (eller flere) behandlinger. Tilstander som alvorlig artritt kan kreve uavbrutt, periodisk behandling, for å kontrollere smertene.

Hvor lang tid tar det før man merker resultater?

Det kan hende at du kjenner en forbedring i din tilstand (vanligvis reduksjon av smerter) etter aller første behandling. Andre ganger vil man ikke merke forbedringer selv etter flere behandlinger. Dette betyr ikke at det ikke skjer noe. Hver behandling summerer seg opp med de foregående, og ofte merker man resultater etter 3–4 behandlinger.

Kan denne behandlingen brukes sammen med andre typer behandling?

Ja. Laserterapi benyttes ofte sammen med andre typer behandling, inkludert fysikalsk behandling og elektroterapi. Den benyttes også i etterkant av kirurgi

For spørsmål ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema, telefon eller e-post.

Kontakt oss:

CC Stadion